Logo

Logo, nebo také logotyp, je slovní nebo písmová značka - grafické znázornění názvu společnosti, firmy nebo výrobku. Jedná se o základní formu vaší prezentace v očích zákazníků. Důsledné používání loga vede k vytvoření tzv. Corporate Identity.

Kvalitní logo je dnes naprosto zásadní součástí každé podnikatelské aktivity. Dávno pryč jsou doby, kdy firmám postačilo nemastné a neslané, neprofesionálně vytvořené logo. Tvorba loga je v současnosti samostatným oborem kreativního designu s uceleným souborem pravidel a postupů, které je třeba bez výjimky dodržet, aby bylo nové logo z marketingového hlediska funkční a efektivní. 

Toto vše je potřeba mít na paměti a nepodcenit zejména právě při zakládání nové společnosti.

Nové logo si ale nechávají často vytvořit i zaběhnuté a na trhu naplno etablované značky, aby bezezbytku využily svého podnikatelského potenciálu a přilákaly ke svým službám či produktům co možná nejvíce nových klientů. Změna logotypu, jeho úprava nebo vylepšení se pak nazývá redesign loga.

Vytvoření kvalitního loga je poměrně nákladnou záležitostí, existuje však způsob, jak získat skvělý logotyp za přijatelnou cenu. V současnosti na našem trhu operuje řada subjektů (firem i jednotlivců, tzv. "freelancerů"), které vám jsou schopni vytvořit logo na klíč buď samostatně nebo jako součást celkového Corporate Identity designu.

21. století je stoletím obrazů - nekonečného návalu digitálních a obrazových informací. Kvalitně vytvořené logo dokáže potenciálního klienta "zaháčkovat", na první pohled upoutat jeho pozornost a přimět ho v paletě nabízených značek vybrat právě vás a vaši firmu. Počáteční investice do profesionálního logotypu se proto rozhodně vyplatí.